- Locatie
Vergaderruimte Raadzaal
- Voorzitter
- A.J.M.H. van de Ven
- Toelichting
-
De vergadering is live te volgen via de website van de gemeente via https://reuseldemierden.bestuurlijkeinformatie.nl/Calendar
Uitzending
Agendapunten
-
Besluitvormende raad
-
1
De voorzitter opent de vergadering om 19.30 uur en heet iedereen welkom.
De primus bij hoofdelijke stemming is dhr. Oldenbroek, daarmee is de sprekersvolgorde CDA, D66, PvdA, VVD, Samenwerking.
00:06:20 - 00:06:44 - Annemieke van de Ven00:06:44 - 00:07:40 - Annemieke van de Ven00:07:40 - 00:07:43 - Irene de Groot00:07:43 - 00:08:01 - Annemieke van de Ven -
2
Dhr. Geysen (VVD) en dhr. van Dommelen (SW) kondigen een motie vreemd aan de orde van de dag aan. De motie wordt geagendeerd als agendapunt 8.
De agenda wordt gewijzigd vastgesteld.
00:07:51 - 00:08:01 - Annemieke van de Ven00:08:01 - 00:11:58 - David Geysen -
3
Er hebben zich geen insprekers gemeld.
-
4
Bijlagen
Besluit
Besluit De raad besluit unaniem de besluitenlijsten van d.d. 17 december 2024 vast te stellen. 00:08:58 - 00:11:58 - David Geysen -
5
Bijlagen
Besluit
De raad besluit unaniem de lijst met ingekomen stukken vast te stellen.
00:09:17 - 00:11:58 - David Geysen -
600:09:33 - 00:11:58 - David Geysen
-
700:09:39 - 00:11:58 - David Geysen
-
7.a
De Rekenkamer Kempengemeenten heeft onderzoek verricht naar de gemeentelijke aanpak van jeugdhulp in de Kempengemeenten Reusel-De Mierden, Oirschot, Bladel en Eersel. De hoofdvraag uit het onderzoek luidde: Is er sprake van doeltreffende en doelmatige jeugdhulp in de Kempengemeenten en wordt er goed voorgesorteerd op de afspraken uit de Hervormingsagenda Jeugd?
Uit het onderzoek zijn een aantal aanbevelingen naar voren gekomen. De gemeenteraad wordt gevraagd om deze aanbevelingen over te nemen.Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Kennis te nemen van het eindrapport van Rekenkamer Kempengemeenten getiteld ‘Rekenkameronderzoek naar jeugdhulp in Reusel-De Mierden’.
2. De volgende aanbevelingen uit het Rekenkamerrapport over te nemen:
a. Formuleer scherpe doelstellingen, indicatoren, meetinstrumenten en streefwaarden.
b. Verbind de verschillende beleidsstukken nadrukkelijk met elkaar, in beleid en uitvoering.
c. Ga met Samen voor Jeugd en (een vertegenwoordiging van) maatschappelijke
partners om tafel om de administratieve vertaling van de inhoud te stroomlijnen.
d. Richt een degelijke effectmeting in en betrek hierin cliëntervaring.
e. Betrek de gemeenteraad bij het inrichten van de informatievoorziening.
f. Initieer een regionaal platform voor raadsleden.
3. Het college te adviseren om aanbevelingen a t/m e uit te werken en de raad over de voortgang hiervan te informeren.
4. De griffie opdracht te geven om aanbeveling f uit te werken en de raad over de voortgang hiervan te informeren.Besluit
De raad besluit unaniem:
1. Kennis te nemen van het eindrapport van Rekenkamer Kempengemeenten getiteld ‘Rekenkameronderzoek naar jeugdhulp in Reusel-De Mierden’.
2. De volgende aanbevelingen uit het Rekenkamerrapport over te nemen:
a. Formuleer scherpe doelstellingen, indicatoren, meetinstrumenten en streefwaarden.
b. Verbind de verschillende beleidsstukken nadrukkelijk met elkaar, in beleid en uitvoering.
c. Ga met Samen voor Jeugd en (een vertegenwoordiging van) maatschappelijke
partners om tafel om de administratieve vertaling van de inhoud te stroomlijnen.
d. Richt een degelijke effectmeting in en betrek hierin cliëntervaring.
e. Betrek de gemeenteraad bij het inrichten van de informatievoorziening.
f. Initieer een regionaal platform voor raadsleden.
3. Het college te adviseren om aanbevelingen a t/m e uit te werken en de raad over de voortgang hiervan te informeren.
4. De griffie opdracht te geven om aanbeveling f uit te werken en de raad over de voortgang hiervan te informeren.00:09:44 - 00:11:58 - David Geysen00:11:58 - 00:12:21 - Peter van Gool00:12:21 - 00:12:31 - Annemieke van de Ven00:12:31 - 00:13:56 - Toon van Dongen00:13:56 - 00:14:05 - Annemieke van de Ven00:14:05 - 00:14:49 - Bart Kapteijns00:14:49 - 00:14:55 - Annemieke van de Ven00:14:55 - 00:15:30 - David Geysen00:15:30 - 00:15:46 - Annemieke van de Ven00:15:46 - 00:16:15 - Maarten Maas00:16:15 - 00:18:11 - Annemieke van de Ven -
7.b
Voornamelijk vanwege de komst van de Omgevingswet heeft uw raad in december 2023 een nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening vastgesteld, de Algemene Plaatselijke Verordening Reusel-De Mierden 2024 (APV 2024). Daarbij is ook een nieuwe Verordening fysieke leefomgeving vastgesteld, de Verordening fysieke leefomgeving Reusel-De Mierden (Vfl 2024). Beide verordeningen zijn op 31 december 2023 in werking getreden. Vanwege diverse ontwikkelingen is het wenselijk zowel de APV als de Vfl aan te passen.
Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. de Algemene Plaatselijke Verordening Reusel-De Mierden 2025 vast te stellen;
2. de Verordening fysieke leefomgeving Reusel-De Mierden 2025 vast te stellen.Besluit
De raad besluit unaniem:
1. de Algemene Plaatselijke Verordening Reusel-De Mierden 2025 vast te stellen;
2. de Verordening fysieke leefomgeving Reusel-De Mierden 2025 vast te stellen.00:16:40 - 00:18:11 - Annemieke van de Ven -
7.c
Voor u ligt het raadsvoorstel en -besluit om met de vaststelling hiervan in te stemmen met de transformatie van het vakantiepark Zwartven te Hooge Mierde naar een woongebied met in totaal 101 permanente woningen met natuurontwikkeling, circa 30 hectare.
Het park is niet meer vitaal gebleken om door te zetten in gebruik als vakantiepark. De camping wordt niet meer als zodanig gebruikt en er is de afgelopen jaren voorzien in de huisvesting van arbeidsmigranten en illegale permanente bewoning van de vakantiehuizen.
Uit de evaluatie ‘Pilot Vitale Vakantieparken’ van de provincie is de conclusie getrokken dat een nieuwe recreatieve invulling voor het Zwartven niet meer levensvatbaar is. In het kader van ‘één park, één plan’ is gezocht naar een nieuwe invulling voor het vakantiepark Zwartven. Na diverse studies, overleggen en verkenningen is gebleken dat op deze plek een invulling met een combinatie van natuur en wonen, in de al bestaande natuurlijke omgeving, goed inpasbaar is.
Er is een langdurig proces doorlopen om tot een herontwikkeling van het voormalig vakantiepark te komen, waarbij tijdens de ontwikkelfase intensief contact is geweest met de provincie Noord-Brabant. Uit dit proces is uiteindelijk een gedragen plan gekomen dat nu voor u ligt ter besluitvorming.Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Voorgesteld besluit
Te besluiten om:
1. Planologische medewerking te verlenen aan het transformeren van het vakantiepark Zwartven te Hooge Mierde naar een woongebied met natuurontwikkeling;
En hiervoor:
2. De Nota van zienswijzen van het bestemmingsplan “Herontwikkeling park Zwartven Hooge Mierde” met de daarin opgenomen aanpassingen en ambtshalve wijzigingen vast te stellen;
3. Geen exploitatieplan vast te stellen;
4. Het bestemmingsplan “Herontwikkeling park Zwartven Hooge Mierde”, zoals vervat in het digitale bestemmingsplan met planidentificatie NL.IMRO.1667.BPBZwartven0093-VAST gewijzigd vast te stellen, conform de Nota van zienswijzen.Besluit
De raad besluit unaniem om:
1. Planologische medewerking te verlenen aan het transformeren van het vakantiepark Zwartven te Hooge Mierde naar een woongebied met natuurontwikkeling;
En hiervoor:
2. De Nota van zienswijzen van het bestemmingsplan “Herontwikkeling park Zwartven Hooge Mierde” met de daarin opgenomen aanpassingen en ambtshalve wijzigingen vast te stellen;
3. Geen exploitatieplan vast te stellen;
4. Het bestemmingsplan “Herontwikkeling park Zwartven Hooge Mierde”, zoals vervat in het digitale bestemmingsplan met planidentificatie NL.IMRO.1667.BPBZwartven0093-VAST gewijzigd vast te stellen, conform de Nota van zienswijzen.00:17:49 - 00:18:11 - Annemieke van de Ven00:18:11 - 00:20:02 - Peter van de Noort00:20:02 - 00:20:14 - Annemieke van de Ven00:20:14 - 00:21:38 - Koen Oldenbroek00:21:38 - 00:23:04 - Annemieke van de Ven00:23:04 - 00:25:47 - Toon van Dongen00:25:47 - 00:26:31 - Bart Kapteijns00:26:31 - 00:26:53 - Diana Kors00:26:53 - 00:26:56 - Annemieke van de Ven00:26:56 - 00:28:57 - Cor van der Heijden00:28:57 - 00:29:19 - Peter van de Noort00:29:19 - 00:29:25 - Annemieke van de Ven00:29:25 - 00:29:47 - Peter van de Noort00:29:47 - 00:29:57 - Annemieke van de Ven00:29:57 - 00:30:17 - Koen Oldenbroek00:30:17 - 00:30:27 - Peter van de Noort00:30:27 - 00:30:29 - Annemieke van de Ven00:30:29 - 00:30:52 - Frank Rombouts00:30:52 - 00:31:14 - David Geysen00:31:14 - 00:38:49 - Annemieke van de Ven -
7.d
In 2018 heeft uw raad het wegenbeheerplan 2018-2027 vastgesteld. Conform de Wegenwet is de gemeente verantwoordelijk voor veiligheid en zorgplicht van haar wegen, voetpaden en fietspaden. Bij schades die het gevolg zijn van achterstallig of slecht onderhoud kan de gemeente aansprakelijk gesteld worden. Om het beheer en onderhoud structureel te borgen en achterstallig onderhoud, kapitaalvernietiging en schades te voorkomen, stelt de gemeente Reusel-De Mierden periodiek een wegenbeheerplan op.
Voorgesteld besluit
1. Het waarborgen van de verkeersveiligheid en de goede bereikbaarheid van de gemeente.
2. Daarvoor het gewenste kwaliteitsniveau voor de wegen vast te stellen op minimaal niveau B, waarbij kwaliteitsniveau C zoveel mogelijk wordt beperkt en kwaliteitsniveau D zoveel mogelijk wordt voorkomen (conform de CROW-publicatie 147).
3. Daartoe de benodigde financiële middelen beschikbaar te stellen:
- Klein onderhoud: € 146.000 per jaar;
- Groot onderhoud: € 1.134.000 per jaar;
- Rehabilitatie: € 1.394.000 per jaar. Dit heeft een positief effect op het begrotingssaldo van respectievelijk € 157.180 (2025), € 143.860 (2026), € 130.540 (2027) en € 117.220 (2028). Voor het achterstallig onderhoud wordt voorgesteld een voorziening achterstallig onderhoud wegen in te stellen en hierin een storting te doen van € 725.000 met als dekking de algemene reserve.
4. Het wegenbeheerplan 2025-2029 vast te stellen.Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Besluit
De raad besluit unaniem:
1. Het waarborgen van de verkeersveiligheid en de goede bereikbaarheid van de gemeente.
2. Daarvoor het gewenste kwaliteitsniveau voor de wegen vast te stellen op minimaal niveau B, waarbij kwaliteitsniveau C zoveel mogelijk wordt beperkt en kwaliteitsniveau D zoveel mogelijk wordt voorkomen (conform de CROW-publicatie 147).
3. Daartoe de benodigde financiële middelen beschikbaar te stellen:
- Klein onderhoud: € 146.000 per jaar;
- Groot onderhoud: € 1.134.000 per jaar;
- Rehabilitatie: € 1.394.000 per jaar.
Dit heeft een positief effect op het begrotingssaldo van respectievelijk € 157.180 (2025), € 143.860 (2026), € 130.540 (2027) en € 117.220 (2028). Voor het achterstallig onderhoud wordt voorgesteld een voorziening achterstallig onderhoud wegen in te stellen en hierin een storting te doen van € 725.000 met als dekking de algemene reserve.
4. Het wegenbeheerplan 2025-2029 vast te stellen.Toezeggingen
Titel Raadsinformatienota inspectie 2025 00:36:31 - 00:38:49 - Annemieke van de Ven00:38:49 - 00:40:20 - Koen Oldenbroek00:40:20 - 00:40:22 - Annemieke van de Ven00:40:22 - 00:42:25 - Toon van Dongen00:42:25 - 00:42:52 - Bart Kapteijns00:42:52 - 00:42:54 - Annemieke van de Ven00:42:54 - 00:45:35 - David Geysen00:45:35 - 00:45:48 - Annemieke van de Ven00:45:48 - 00:46:27 - Peter van de Noort00:46:27 - 00:47:09 - David Geysen00:47:09 - 00:47:19 - Frank Rombouts00:47:19 - 00:52:01 - Annemieke van de Ven -
7.e
Voor commissieleden geldt, net als voor raadsleden, dat de commissie geloofsbrieven een advies uitbrengt aan de raad over de toelating van het commissielid. Namens de PvdA wordt mw. Bijl voorgedragen als commissielid. Voor het onderzoek van haar geloofsbrieven wordt de commissie geloofsbrieven ingesteld.
Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Besluit
De raad besluit, na schriftelijke stemming, unaniem:
Dhr. Van Gool 12 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem ongeldig
Mw. Kors 13 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem ongeldig
Mw. Timmermans 13 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem ongeldig
1. Een commissie geloofsbrieven in te stellen ten behoeve van het onderzoek van de geloofsbrieven van mw. Bijl
2. Dhr. Van Gool, mw. Kors en mw. Timmermans te benoemen tot lid van de commissie geloofsbrieven00:47:33 - 00:52:01 - Annemieke van de Ven00:52:01 - 00:52:16 - Bart Kapteijns00:52:16 - 00:53:08 - Annemieke van de Ven00:53:08 - 00:53:46 - Noortje Timmermans00:53:46 - 00:56:06 - Annemieke van de Ven00:56:06 - 00:56:18 - Bart Kapteijns00:56:18 - 00:57:01 - Annemieke van de Ven00:57:01 - 00:58:28 - Annemieke van de Ven -
7.f
De fractie PvdA heeft mw. A.M. Bijl voorgedragen als commissielid.
Stemuitslag
voorCDA (2), D66 (1), PvdA (1), Samenwerking (SW) (8), VVD (2)Bijlagen
Besluit
De raad besluit, na schriftelijke stemming, unaniem:
1. Mw. A.M. (Anna) Bijl te benoemen tot commissielid van de commissie ruimte en de commissie inwoners
Mw. Bijl legt de belofte af en tekent de gedragscode.
00:58:10 - 00:58:28 - Annemieke van de Ven00:58:28 - 01:00:14 - Annemieke van de Ven01:00:14 - 01:00:20 - Bert Laarhoven01:00:20 - 01:00:22 - Annemieke van de Ven01:00:22 - 01:01:09 - Bert Laarhoven01:01:09 - 01:09:04 - David Geysen01:09:04 - 01:09:14 - Bert Laarhoven01:09:14 - 01:10:02 - David Geysen01:10:02 - 01:10:31 - Bert Laarhoven01:10:31 - 01:11:24 - Toon van Dongen01:11:24 - 01:11:29 - Bert Laarhoven01:11:29 - 01:11:40 - Cor van der Heijden01:11:40 - 01:11:45 - Bert Laarhoven01:11:45 - 01:12:27 - Toon van Dongen01:12:27 - 01:12:34 - Bert Laarhoven01:12:34 - 01:12:44 - Toon van Dongen01:12:44 - 01:12:47 - Bert Laarhoven01:12:47 - 01:13:42 - Bart Kapteijns01:13:42 - 01:13:48 - Bert Laarhoven01:13:48 - 01:14:34 - Johan van Dommelen01:14:34 - 01:14:42 - Bert Laarhoven01:14:42 - 01:14:51 - Annemieke van de Ven01:14:51 - 01:30:47 - Bert Laarhoven01:30:47 - 01:36:00 - Annemieke van de Ven01:36:00 - 01:36:02 - Bert Laarhoven01:36:02 - 01:36:04 - Annemieke van de Ven01:36:04 - 01:36:08 - Bert Laarhoven01:36:08 - 01:37:46 - David Geysen01:37:46 - 01:37:51 - Bert Laarhoven01:37:51 - 01:40:01 - Annemieke van de Ven01:40:01 - 01:40:04 - Bert Laarhoven01:40:04 - 01:40:13 - Bart Kapteijns01:40:13 - 01:41:06 - Annemieke van de Ven01:41:06 - 01:41:15 - Bert Laarhoven01:41:15 - 01:41:26 - David Geysen01:41:26 - 01:41:48 - Annemieke van de Ven01:41:48 - 01:41:55 - Bert Laarhoven01:41:55 - 01:43:33 - David Geysen01:43:33 - 01:43:36 - Bert Laarhoven01:43:36 - 01:44:09 - Annemieke van de Ven01:44:09 - 01:44:20 - Bert Laarhoven01:44:20 - 01:44:31 - Johan van Dommelen01:44:31 - 01:47:57 - Bert Laarhoven01:47:57 - 01:48:40 - David Geysen01:48:40 - 01:49:12 - Bert Laarhoven01:49:12 - 01:49:25 - Annemieke van de Ven -
8
Motie vreemd – Zienswijze Kadernota VRBZO
Ingediend door: VVD & SW
De motie is unaniem aangenomen.
Tekst motie:
Verzoekt het College om:
§ Voor de volgende raadsvergadering van 11 maart a.s. een zienswijze voor te bereiden waarin bovenstaande constateringen en overwegingen worden meegenomen;
§ Gelet op de nog nader uit te werken plannen voor de VRBZO voor 2029 en volgende jaren, de gevraagde budgetten als achterstallig onderhoud te kwalificeren, zodat deze incidenteel van aard zijn.
Verzoekt de griffie om:
§ Deze motie te delen met alle gemeenteraden in de regio die bijdragen aan de VRBZO.Bijlagen
Moties
Titel Zienswijze Kadernota VRBZO 2026 -
9
Vraag dhr. Geysen (VVD):
N.a.v. van vragen van omwonenden over het niet doorgaan van het vrijliggend fietspad Sleutelstraat-Weijereind, gaf de verantwoordelijk wethouder aan, dat er thans andere acties onderzocht worden; kan de wethouder aangeven welke acties dat zijn en hoe (snel) dat traject verloopt?
Wethouder van de Noort geeft aan dat het college onderzoekt of de veiligheid op een eenvoudige manier verbeterd kan worden. Begin maart gaat het college opnieuw met omwonenden om tafel.
Vragen dhr. van Dommelen (SW):
In opperste verbazing hebben wij kennis genomen van de inhoud van deze RIN. Na een miscommunicatie is een half jaar later dan gepland de pilot van start gegaan. Niet juist na de zomervakantie maar op 7 januari 2024. De bedoeling was dat de pilot 1 jaar zou duren. Wat schetst onze verbazing: begin november 2024 heeft de evaluatie plaats gevonden. Je zou toch zeggen dat we na 1 jaar gaan evalueren. Je mist immers 2 maanden waarin het koud en guur is en dat mensen meer gebruik maken van het Openbaar Vervoer. Ook is destijds afgesproken dat er een tussentijdse evaluatie zou plaatsvinden. Na vragen vanuit Samenwerking aan de portefeuille houder Dhr Rombouts werd ons duidelijk gemaakt dat de pilot goed liep. Het is zelfs enkele keren voorgekomen dat het busje zo vol zat dat er reizigers niet mee konden. En dan lezen we nu dat de pilot geen vervolg krijgt omdat er niet voldoende reizigers waren.
Samenwerking Reusel De Mierden heeft hierover de volgende vragen:
- Kan het College ons bevestigen dat we tussentijds inderdaad positief zijn geïnformeerd over de pilot?
- Op basis van welke informatie heeft het College ons tussentijds positief geïnformeerd? Als we naar de cijfers kijken dan zou dit tussentijds ook niet geval kunnen zijn geweest…
- Kan het College ons uitleggen waarom de pilot niet de volle 12 maanden gedraaid heeft?
- Kan het College reflecteren op het communicatieplan rondom de pilot? En hoe dit de resultaten wellicht heeft beïnvloed?
- Hoe werkt de evaluatie met Arriva? Kan het College ons een verslag doen toekomen over de eind evaluatie met Arriva?
- Hoe is het contact geweest tussen het College en Arriva m.b.t. de pilot? Hoe heeft Arriva gereageerd/geëvalueerd op de uitkomsten van de pilot?
- De belangrijkste politieke vraag: Hoe reflecteert het College zelf op de uitkomsten van de pilot? En wat is de mening van het College als het gaat over het Openbaar Vervoer van en naar Tilburg? In hoeverre is deze anders dan van Arriva en hoe heeft het College dat doen blijken tijdens de overleggen?
Wethouder Rombouts geeft aan dat het college de toegankelijkheid en busverbinding richting Tilburg ontzettend belangrijk vindt. Op onderstaande vragen komt het college binnen 30 dagen schriftelijk terug:
o Kan het College ons bevestigen dat we tussentijds inderdaad positief zijn geïnformeerd over de pilot?
o Op basis van welke informatie heeft het College ons tussentijds positief geïnformeerd? Als we naar de cijfers kijken dan zou dit tussentijds ook niet geval kunnen zijn geweest.
o Kan het College ons uitleggen waarom de pilot niet de volle 12 maanden gedraaid heeft?
o Kan het College reflecteren op het communicatieplan rondom de pilot? En hoe dit de resultaten wellicht heeft beïnvloed?
o Hoe werkt de evaluatie met Arriva? Kan het College ons een verslag doen toekomen over de eind evaluatie met Arriva?
o Hoe is het contact geweest tussen het College en Arriva m.b.t. de pilot? Hoe heeft Arriva gereageerd/geëvalueerd op de uitkomsten van de pilot?Bijlagen
01:49:17 - 01:49:25 - Annemieke van de Ven01:49:25 - 01:50:42 - David Geysen01:50:42 - 01:50:47 - Annemieke van de Ven01:50:47 - 01:51:48 - Peter van de Noort01:51:48 - 01:52:17 - David Geysen01:52:17 - 01:52:34 - Peter van de Noort01:52:34 - 01:53:01 - Annemieke van de Ven01:53:01 - 01:56:00 - Johan van Dommelen01:56:00 - 01:56:37 - Annemieke van de Ven01:56:37 - 01:59:17 - Frank Rombouts01:59:17 - 01:59:23 - Annemieke van de Ven01:59:23 - 01:59:42 - Bart Kapteijns01:59:42 - 02:00:06 - Annemieke van de Ven02:00:06 - 02:00:16 - Frank Rombouts02:00:16 - 02:00:39 - Annemieke van de Ven02:00:39 - 02:02:13 - Maarten Maas -
10
- Wethouder Maas geeft een update over Sporthuis Reusel
Er zijn vele gesprekken gevoerd en de druk is opgevoerd op Optisport. De sporthal en de horeca sinds 1 februari weer open, ook zijn er momenteel vier personeelsleden die een BHV diploma hebben. Er zijn nieuwe afspraken gemaakt tussen de verenigingen en Optisport. Bij nieuw verzuim zal de gemeente optreden en het contract ontbinden. Wethouder Maas zal de raad en de verenigingen op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
02:00:40 - 02:02:13 - Maarten Maas02:02:13 - 02:02:24 - Annemieke van de Ven02:02:24 - 02:02:46 - Peter van Gool02:02:46 - 02:02:51 - Annemieke van de Ven02:02:51 - 02:02:55 - Peter van Gool02:02:55 - 02:02:58 - Annemieke van de Ven02:02:58 - 02:03:33 - Peter van Gool02:03:33 - 02:03:47 - Annemieke van de Ven02:03:47 - 02:04:01 - Maarten Maas02:04:01 - 02:04:36 - Annemieke van de Ven -
11
Er zijn geen mededelingen.
02:04:09 - 02:04:36 - Annemieke van de Ven -
12
Dhr. Kapteijns vraagt aan de fractie Samenwerking waarom er bij de fractie verbazing is over de buspilot.
Afgesproken wordt dat in de agendacommissie besproken wordt op welke wijze en voor welke vergadering de buspilot geagendeerd gaat worden, zodat dit de raad over dit punt kan debatteren
02:04:19 - 02:04:36 - Annemieke van de Ven02:04:36 - 02:05:02 - Bart Kapteijns02:05:02 - 02:05:05 - Annemieke van de Ven02:05:05 - 02:05:24 - Johan van Dommelen02:05:24 - 02:06:11 - Bart Kapteijns -
1302:06:03 - 02:06:11 - Bart Kapteijns02:06:11 - 02:06:32 - Annemieke van de Ven